Hommik algas nagu eelmiselgi päeval ja meie retk kooli algas 9.00.
Kohtusime koolis direktrissi Sari Gustavssoniga, kes tutvustas meile kooli tegutsemise põhimõtteid ja oma vaatenurka, et kuidas kool saaks areneda edukaks organisatsiooniks.
Point Kolledz on tekkinud kahe (Tervishoiuinstituut ja Porvoo Kommertskool) kooli liitumisel 2012.a, kus siis sotsiaal- ja ärivaldkonnad pandid kokku ühte kooli. 56% koolist kuulub omavalitsuste liidule ja ülejäänud ettevõtetele. Koolis on õpilasi ligikaudu 700, millest 300 moodustavad täiskasvanud. Kõigil erialadel on igal aastal suur konkurss. Seda peavad nad ka oluliseks tingimuseks, miks neil väljalangevus nii madal on. Konkurentsivõimeliseks teeb neid ka nimi, kuna nad on rahvusvaheline. Töötajad 70, kellest 55 õpetajad. Kaks suunda : sotsiaalhoolekanne (health care) ja ärikorraldus (business administration). Sotsiaalvaldkonnas õpivad umbes 160 õpilast. 2014 on kooli tunnustatud tiitliga Best of Finland, mille andis välja Soome haridus- ja kultuuriministeerium. Selle üle olid nad väga uhked. Direktor arendab kooli teadlikult tugeva organisatsioonina ja suur rõhk õppetöö sisul. Tema töö tulemused paistsid silma ka rahuloluküsitlustes, mille tulemused on aasta aastalt paranenud.
Töötajad kasutavad infoallikana intranetti, kuhu kõigile on juurdepääs ja kõik info (protokollid, memod, kalendrid, ruumide kasutus jne). Õppetööd kajastatakse teises süsteemis, mille nimi Vilma.
Kooli on väljatöötatud õpetajatele õpetamise poliitika, milles on kokkulepitud 10 punkti. Kokkulepitud sisu seisneb selles, et mida nad teevad ja mida nad ei tee oma töö käigus. Teadlikult tegeletakse kvaliteedijuhtimisega, mille aluseks on EFQM kvaliteedijuhtimise mudel.
Peale lõunat külastasime rahvusvahelise grupi turunduse tundi. Selles grupis oli õpilasi Soomest, Venemaalt, Hiinast, Taist, Indiast. Õpetaja ja õpilaste vahel on väga vaba omavaheline suhtlemine.
Kell 13.00 kohtusime Sotsiaalvaldkonna juhiga, kes tegi ülevaate hoolduserialade väljundipõhistest õppekavadest ja selle töö korraldusest, praktikast. Ettevõttepoolsele praktikajuhendajale maksab kool õpilase pealt ka tasu. Praktikat hindab komisjon praktikakohas, kuhu kuulub kooli esindaja, ettevõtte juhendaja ja tööandjate esindaja. Praktika lõppedes peab õpilane komisjonile demonstreerima oma tööoskusi. Sotsiaaltöö õpilastel on 3 kursusel spetsialiseerumine: kas eakad, lapse, kiirabi töötaja jne.
Sellega oli meie teine päev koolis läbi saanud ning suundusime taas vaatama vanalinna, kuna ilm oli eelmisest päevast tunduvalt ilusam ja soosis ka pildistamist.