Hommikusöök tehtud ja seekord tuli Jukka meile hotelli vastu. Sõitsime rootsikeelsesse kutsekooli „Inveon“. Direktor Solveig Mickels tegi väga põhjaliku esitluse oma koolist. Kool 2009. aastast. Õppekavarühmi 4, erialasid 13 (käsitöö, torulukksepp, puitkonstruktsioonide ehitaja, elektrikud, automaatikud, IT tehnik, autojuht, automehaanik, mehaanik –metall, juuksur, kokk) õpilasi kokku 350. Kõik erialad mõeldud noortele ja 10% õpilastest erivajadustega (v.a. füüsiline puue). Erivajadusega õpilastele eraldi eriala ei ole vaid nad on integreeritud tavagruppidesse.
Kooli omanikud on kohalikud omavalitsused.
Õpilastel on võimalus läbida eelaasta enne kutse omandamist. Vajalik neile, kes veel ei tea, mida nad tahaksid teha (erivajadusega õpilased ja migrandid).
Koolil 2 keskust, täistööajaga õpetajaid 32 ja kvalifikatsioonile vastavaid on 54%. Väikese protsendi annab magistrikraadi nõue. 31 töötajat on tugipersonal (hoonete haldus, kooli administratsioon jm.).
Väljalangevus on 2,5%. Õppetöö tugipersonal koosneb 7 erinevast töötajast, kelle ametiülesanded näevad ette õpilaste toetamist ja nõustamist. Sellest 2 on linna poolt palgatud meditsiinitöötajad.
Rühmajuhendaja esimene kontakteerumine vanematega on positiivse algusega. Kõigepealt peab rääkima, mis on hästi ja siis saab ka probleemidest rääkida.
Vaatamata sellele, et koolihooned on vanad, ruumid koledad ja seadmed amortiseerunud, oli kool Haridusministeeriumi punktisüsteemi kohaselt Soome keskmiste koolide hulgas 2. kohal peale Point Kolledzit. Hindamiskriteeriumiteks on õpilaste arv, tööle rakenduvus peale lõpetamist ja õpetajate kompetents.
Peale lõunat külastasime Point Kolledzi täiskasvanute õppe osakonda. Põhiline selles valdkonnas on töökohapõhise õppe korraldamine. Õppijaid üle 200 ja igaühel oma individuaalne õppeplaan ja töökohast tulenevad vajadused. Koolis käiakse teoreetilistes tundides 2-4 päeva kuus. Eksamid toimuvad ainult töökohas ja praktiliste oskuste demonstreerimisega, mitte testidega paberil.